Zotavování výrobního sektoru eurozóny nabralo v září tempo

- Reklama -zeny
- Reklama -i60

Zotavování výrobního sektoru eurozóny nabralo v září tempo, zejména díky Německu, kde továrny zaznamenali výrazné oživení poptávky po zmírnění omezení spojených s pandemií nového koronavirus.

Vyplývá to ze zpřesněného průzkumu společnosti IHS Markit, který potvrdil, že růst aktivity výrobního sektoru eurozóny se v září zrychlil tak, jak to naznačil předběžný odhad.

Konkrétně, index nákupních manažerů (PMI) z výrobního sektoru eurozóny se v září zvýšil na 53,7 bodu z 51,7 bodu v srpnu. To se shoduje s předběžným výsledkem a zároveň je to největší nárůst PMI za uplynulé dva roky.

Kromě toho, provozní podmínky v regionu se zlepšily, již třetí měsíce po sobě. Zářijový PMI se tak ještě více vzdálil od hranice 50 bodů, která odděluje růst daného odvětví od jeho poklesu.

Co se týče jednotlivých zemí eurozóny, které IHS Markit sleduje, jejich PMI již dosáhl nebo se výrazně vzdálil od hranice 50 bodů. Nejlepší výsledky přitom vykázala největší ekonomika bloku – Německo.

Přesněji, PMI německého výrobního sektoru dosáhl v září 56,4 bodu, což je sice méně než 56,6 bodu při rychlém odhadu, ale zároveň je to jeho nejvyšší hodnota za 26 měsíců.

Druhé bylo Itálie s PMI 53,2 bodu, což je jeho 27-měsíční maximu. Následují Nizozemsko (52,5 bodu, sedmiměsíční maximum), Rakousko (51,7 bodu dvouměsíční maximum), Francie (51,2 bodu, dvouměsíční maximum), Španělsko (50,8 bodu, dvouměsíční maximum), Řecko (50 bodů, nejvíce za sedm měsíců) a Irsko (50 bodů, čtyřměsíční minimum).

„Oživení výroby v eurozóně získalo v září další dynamiku a završilo tak největší kvartální růst produkce od prvních tří měsíců 2018,“ konstatoval v komentáři Chris Williamson, hlavní ekonom IHS Markit.

Připomněl však, že oživení euroregionu by bylo mnohem skromnější bez Německa, kde produkce obzvlášť prudce vzrostla. Díky tomu se německý výrobní sektor podílí zhruba polovinou na celkové zářijové expanzi tohoto odvětví v euroregionu.

- Reklama -i60

Rady a Návody

- Reklama -pr clanky

Redakční výběr

- Komerční sdělení -ekonom